ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα | ||
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.
Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α · Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης · Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και Παράρτημα Β · Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων |
||
Το μάθημα αποσκοπεί αφενός στην κατανόηση και εξοικείωση των φοιτητών με τις έννοιες της βιομηχανικής οικονομικής και των ατελώς ανταγωνιστικών αγορών και αφετέρου (και κυρίως) στη γνωριμία και ενημέρωση για τα οικονομικά δεδομένα και τη λειτουργία της αγοράς πετρελαίου και φυσικού αερίου. Όπως είναι γνωστό, ακόμα και από την απλή παρακολούθηση της τρέχουσας επικαιρότητας, η αγορά πετρελαίου και φυσικού αερίου υφίσταται ραγδαίες μεταβολές και παρουσιάζει πολλές φορές δραματικές εξελίξεις. Ωστόσο, η εικόνα που μπορεί κάποιος να αποκτήσει από τα ΜΜΕ είναι αποσπασματική και σε πολλές περιπτώσεις εσφαλμένη. Σκοπός του μαθήματος λοιπόν είναι η παροχή ενός συγκροτημένου θεωρητικού πλαισίου αναφοράς που θα επιτρέψει την κατανόηση της λειτουργίας των αγορών πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Ειδικότερα, οι φοιτητές θα αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με:
· την διαδικασία της παραγωγής, το κόστος και τη μεγιστοποίηση κέρδους στη νεοκλασική θεωρία της επιχείρησης · την έννοια και τις μορφές των αγορών (πλήρης ή τέλειος ανταγωνισμός, μονοπώλιο, μονοπωλιακός ανταγωνισμός, ολιγοπώλιο) · την ανάλυση της δομής των βιομηχανικών κλάδων · τα οικονομικά της παραγωγής και της εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου · τα οικονομικά της έρευνας νέων κοιτασμάτων · τα οικονομικά της μεταφοράς και αποθήκευσης πετρελαίου και φυσικού αερίου · τα οικονομικά της διύλισης και εμπορίας πετρελαίου και φυσικού αερίου · την μακροοικονομική επίδραση των τιμών πετρελαίου και φυσικού αερίου στη διεθνή οικονομία και στις επιμέρους εθνικές αγορές
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: · έχει γνώση για τους τρόπους και τις δομές οργάνωσης των βιομηχανικών αγορών και να διακρίνει τις μεταξύ τους ιδιαιτερότητες · έχει γνώση για τη στρατηγική των βιομηχανικών επιχειρήσεων σχετικά με την τιμολόγηση, τη διαφοροποίηση, την έρευνα και ανάπτυξη, τις εξαγορές και συγχωνεύσεις. · κατανοεί το ρόλο του πετρελαίου και του φυσικού αερίου στη διεθνή οικονομία. · να έχει γνώση των τεχνικών ανάλυσης επενδύσεων στη βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου. · να διακρίνει και να κατανοεί τις θεωρητικές αρχές που διέπουν κάθε στάδιο στην λειτουργία των αγορών πετρελαίου και φυσικού αερίου: έρευνα, παραγωγή και εξόρυξη, μεταφορά και αποθήκευση, εμπορία και κατανάλωση. |
||
Γενικές Ικανότητες | ||
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. | ||
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων
Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης |
|
• Αυτόνομη Εργασία
• Εργασία σε διεθνές περιβάλλον · Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον · Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής · Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης |
||
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ. |
Στην τάξη | ||||||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές |
Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class | ||||||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης ώστε ο συνολικός φόρτος εργασίας σε επίπεδο εξαμήνου να αντιστοιχεί στα standards του ECTS |
|
||||||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει: – Ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής – Επίλυση προβλημάτων των αγορών πετρελαίου και φυσικού αερίου – Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας.
ΙΙ. Γραπτή εργασία και Παρουσίαση με Power Point (40%)
|
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία :
-Συναφή επιστημονικά περιοδικά:
|