ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
Στο μάθημα αυτό οι μεταπτυχιακοί φοιτητές εμβαθύνουν στην έννοια της στρατηγικής και των επενδύσεων για τις εταιρίες στη βιομηχανία πετρελαίου, αερίου και μεταφοράς. Το ενδιαφέρον του μαθήματος επικεντρώνεται στην ανάλυση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος των επιχειρήσεων του κλάδου σε μικροοικονομικό και μακροοικονομικό επίπεδο, στις κύριες στρατηγικές που χρησιμοποιούνται και τη σημασία των επενδύσεων για την επίτευξη των στρατηγικών στόχων που αυτές θέτουν.
Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής / τρια θα είναι σε θέση να: • Κατανοεί τις βασικές έννοιες της επιχειρηματικής στρατηγικής και της εφαρμογής της. • Αναγνωρίζει και να αναλύει τις παραμέτρους του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης που επηρεάζουν τη στρατηγική της. • Θέτει στρατηγικούς στόχους και να αναλύει τα μέσα για την εκπλήρωση τους που θα προσδίδουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. • Αντιλαμβάνεται τη σημασία των επενδύσεων στον κλάδο και να μπορεί να αναλύει και να επιλέγει επενδυτικά σχέδια στα πλαίσια του στρατηγικού σχεδιασμού της επιχείρησης. |
Γενικές Ικανότητες |
• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών σχετικών με τη στρατηγική και τις επενδύσεις
• Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις • Ομαδική και αυτόνομη εργασία • Λήψη Αποφάσεων σε στρατηγικό επίπεδο • Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής επαγωγικής και κριτικής σκέψης.
|
- ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
|
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ | Στην τάξη |
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ | Χρήση Powerpoint – Keynote
Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class |
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ | Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 39,0 Μελέτη περίπτωσης – εργασία 65,0 Αυτοτελής Μελέτη 83,5 Σύνολο Μαθήματος 187,5 |
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ | Ι. Γραπτή τελική εξέταση (70%) που περιλαμβάνει:
• Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας • Συντομη μελέτη Περίπτωσης
ΙΙ. Συγγραφή δοκιμίου μελέτη περίπτωσης (30%) |
- ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ελληνόγλωση
• A.Thompson Jr, A.J. Strickland, John E. Gamble, Σχεδιασμός και Υλοποίηση Επιχειρησιακής Στρατηγικής, Εκδόσεις Utopia, 2010 • Johnson G., Scholes K., Whittington R., Βασικές αρχές στρατηγικής των επιχειρήσεων, Εκδόσεις Κριτική, 2011 • Παπαδάκης Β., Στρατηγική των Επιχειρήσεων Τόμος Α, Εκδόσεις Μπενου Ε.Σωτ., 2016-09-12 • Σημειώσεις Διαλέξεων
Ξενόγλωση · Inkpen, A. C., & Moffett, M. H. (2011). The Global Oil & Gas Industry: Management, Strategy & Finance. PennWell Books. · Johnson, G., Scholes, K., & Whittington, R. (2013). Exploring corporate strategy: Text and cases. 10th edition Edinburgh, UK: Pearson Education. · Porter, M. E. (1996): What is Strategy?, Harvard Business Review, November-December 1996: 61-78. · Stevens, P. (2016). International oil companies: The death of the old business model. Chatham House The Royal Institute of International Affairs. · Lecture Notes – Case Studies |